Tehnologiile de recunoaştere vocală preschimbă lumea afacerilor

Noile tehnologii de recunoaştere vocală şi asistenţii digitali, precum Alexa, Siri, Cortana sau Google Assistant, sunt deja o prezenţă comună în viaţa noastră. Totodată, şi în sfera business cele mai recente inovaţii au legătură cu aplicaţiile cu control vocal, printre alte tehnologii precum Internet of Things, boţi pentru chat, asistenţii de învăţare virtuali şi altele.

Deşi iniţial a fost creată pentru a fi folosită în situaţii în care era necesară intervenţia factorului uman, tehnologia de recunoaştere vocală va deveni, cel mai probabil, indispensabilă în multe domenii de activitate. În zona de vânzări, de exemplu, s-a observat o creștere considerabilă în ultimii ani, odată cu apariţia unor noi soluţii de rezolvare a problemelor de marketing şi vânzări datorită dezvoltării de noi tehnologii digitale şi a progreselor în materie de calculatoare inteligente.

Mulţi comercianți au început deja să testeze sau chiar să utilizeze tehnologiile de recunoaştere vocală. Fac acest lucru pentru că, deși sunt la început de drum, aceste tehnologii aduc o contribuţie majoră în găsirea de soluţii la probleme de marketing.

De exemplu, dat fiind că statisticile arată că mai mult de 20% din căutările de pe telefoane mobile sunt efectuate fără a tasta, folosind comenzi vocale, firmele din domeniul comerţului s-au gândit să folosească tehnologiile de voce pentru a sincroniza listele de cumpărături ale clienţilor cu telefoanele inteligente ale acestora.

Atunci când implementează o astfel de schimbare în livrarea serviciilor pe care le oferă, marile companii se gândesc în principal la beneficiile pe care le aduce atât în viaţa clienţilor cât şi pentru business. Astfel, avantajele concurenţiale şi confortul clientului datorat uşurinţei de utilizare sunt principalele beneficii garantate de noile tehnologii vocale.

În afară de crearea de mesaje şi sincronizarea listelor de cumpărături, căutările prin comenzi vocale au devenit un mod prin care potenţialii clienţi descoperă şi interacţionează cu brandurile. De exemplu, există dispozitive ce funcţionează pe bază de comenzi vocale care ajută la comunicarea cu anumite servicii, precum Spotify, Uber, sau BBC. Acestea sunt configurate pentru ca utilizatorii să aibă posibilitatea de a controla lucruri din jurul lor precum comanda de pizza sau comanda unui taxi.

De asemenea, tehnologia de recunoaştere vocală poate fi folosită şi la criptarea conturilor utilizatorilor, eliminând astfel necesitatea parolelor. Utilizarea tehnologiei de voce în combinaţie cu asistenţi virtuali precum Alexa sau Siri poate crea o experienţă unică pentru utilizatori.

De aceea, este important ca brandurile să îşi adapteze strategiile de marketing şi felul în care interacţionează cu lumea digitală, astfel încât să ţină pasul cu schimbările continue ce au loc în sfera tehnologiei.

Este evident că în viitor această tehnologie de recunoaştere vocală va fi esenţială pentru felul în care sunt utilizate dispozititvele mobile, va simplifica interacţiunea cu lumea digitală, predarea şi învăţarea limbilor, precum şi căutarea multimedia şi prelucrarea înregistrărilor.

 

Leave a Comment