Tehnologia 8K – Merită sau nu toată reclama?

Dacă atunci când vine vorba despre ecrane, tehnologia 4K a ajuns deja să fie un standard, se pare că marii giganţi din domeniu sunt pregătiţi să meargă mai departe cu noua tehnologie 8K care promite să uimească.

Evenimentele CES şi IFA 2018 sunt un prilej bun pentru marile companii de profil să îşi prezinte inovaţiile în domeniul tehnologiei. Iar anul acesta, atât LG cât şi Samsung au lansat în cadrul acestor evenimente televizoare cu rezoluţie 8K.

Rezoluţia 8K, pentru cei care nu ştiu încă, înseamnă 4320p = 7680 x 4320 – o rezoluţie a viitorului care este de 16 ori mai performantă decât Full HD şi care, în câţiva ani, se estimează ca va fi noul standard de imagine şi o vom întâlni pe televizoare, blue-ray-uri, şi chiar ochelarii de realitate virtuală.

Noile televizoare 8K de 88 inch (223 cm) de la LG au ecrane OLED care asigură o economisire mai bună a energiei, pe când cele de la Samsung  sunt televizoare QLED şi vin în patru variante (65 inch, 75 inch, 82 inch sau 85 inch).

Pentru moment, însă, această tehnologie 8K nu poate fi încă folosită în mod curent pentru că sunt foarte puţine ecrane pe piaţă capabile să o redea. Deaceea, mulţi se întreabă dacă merită toată reclama şi entuziasmul creat în jurul ei. 

Merită să investeşti într-un televizor 8K?

Răspunsul cel mai scurt ar fi “Nu”. Şi asta pentru că televizoarele cu tehnologie 8K nu oferă cel mai bun raport calitate-preţ. De fapt, sfatul nostru ar fi să vă mulţumiţi cu televizoarele FULL HD sau 4K pentru moment dacă nu vreţi să daţi faliment. Asta nu înseamnă că ecranele/monitoarele 8K nu sunt de calitate.

Calitatea acestora nu poate fi contestată, este net superioară chiar şi tehnologiei 4K. Problema pe care o întâmpină acestea este faptul că nu există momentan conținut 8K. Niciun post de televiziune nu transmite conţinut 8K, şi nici în mediul online nu putem găsi videoclipuri 8K. Doar un număr foarte restrâns de servicii video au disponibile scurte demo-uri pentru vizitatori.

Televizoarele prezentate până acum de LG şi Samsung dispun totuşi de tehnologie de upscaling, ceea ce înseamnă că orice conținut de rezoluție mai mică va putea fi scalat şi redat în aşa fel încât să se asemene cu conţinutul 8K. Totuşi, se estimează că în următorii ani lucrurile se vor schimba din această perspectivă şi piaţa pentru televizoarele de acest tip va crește. 

Ca şi concluzie, putem spune că deşi tehnologia 8K este deja disponibilă şi avem şi câteva produse capabile să o folosească, piaţa produselor electronice nu este încă pregătită pentru acest pas – trecerea de la 4K la 8K. Cei care vor să aibă în casă televizoare de ultimă generaţie se pot limita la cele cu tehnologie 4K pentru moment, întrucât nu pierd nimic aşteptând încă vreo cinci ani până a face o nouă ach

Leave a Comment